Joan Casas i Fuster

Joan Casas i Fuster

Creat per Redazione il 13/09/2021
Joan Casas (L'Hospitalet de Llobregat, 1950) és dramaturg, poeta, narrador, traductor i assagista. Relacionat inicialment amb els grups de teatre independent dels anys setanta i vuitanta del segle passat, la seva obra abasta gèneres diversos encara que el teatre esdevé l'eix vertebrador de la seva creativitat.
A més d'actor, director i professor de l'Institut del Teatre és autor de peces dramàtiques que experimenten en l'ús de l'espai i el temps però que tenen la paraula com a element essencial. Destaquen les obres premiades Nus (1991) i Nocturn corporal (1994), a més de L'últim dia de la creació, estrenada a París el 2006.
En prosa té un primer llibre de narracions, Pols de terrat (1980), premi Víctor Català, i el dietari Amb la terra a la cintura (2010), premi d'assaig Rovira i Virgili. Obté altres premis, per la seva poesia, com el Miquel de Palol de Girona amb Tres quaderns (1986) i el Ciutat de Palma per l'obra Amb efecte (1987) escrita a quatre mans amb Feliu Formosa. El 2005 rep el premi Jordi Domènech de traducció de poesia per la versió de Tard, molt tard, de nit entrada (2005) del poeta grec Iannis Ritsos. Les seves traduccions al català d'altres llengües com l'italià, el portuguès, el rus i sobretot el francès són considerables. De la mateixa manera és abundant la seva aportació en l'àmbit de l'assaig.

0.0 min
1 Horta, les formigues i el naixement d’un tastaolletes
visualitzacions 4809 vegades
0.0 min
La mare, el taller de costura i les dones
visualitzacions 4720 vegades
0.0 min
El pare, els oficis, la guerra i la lectura
visualitzacions 4752 vegades
0.0 min
4El nen que va llegir el Quixot, a Lorca i els Patufets
visualitzacions 4746 vegades
0.0 min
5 El castellà, el català i les portes del canvi
visualitzacions 3858 vegades
0.0 min
6 Francesc Vallverdú i l’aprenentatge sistemàtic del català
visualitzacions 4622 vegades
0.0 min
Els inicis en el teatre
visualitzacions 4623 vegades
0.0 min
8 El món del teatre
visualitzacions 4898 vegades
0.0 min
9 L’apassionant món de la traducció
visualitzacions 4646 vegades
0.0 min
11 La narrativa llatinoamericana i els grans clàssics moderns de la literatura catalana
visualitzacions 4670 vegades